Войти

Що таке ІПСО і як його визначити

Ознаки інформаційно-психологічна операція. Як відрізнити неправдиву інформацію і не бути ошуканим. Причини сприйнятливості людей до неправдивої інформації



Інформаційно-психологічна операція (ІПСО) – стратегічно сплановані заходи, основне завдання яких вплинути на емоції, думки, погляди та дії іноземної аудиторії.

Ці заходи проводяться в рамках психологічного протистояння. Активно використовується пропаганда та різноманітні інформаційні засоби для впливу на цільову групу. 

Способи розпізнавання


Прості поради, які можуть допомогти людині впізнати спотворення інформації та брехню:

   -   Подивіться на URL-адресу: інформація розповсюджуються через копії відомих сайтів. Вони можуть мати схожу адресу, але з кількома літерами відмінності. Це свого роду дзеркало, яке часто можна побачити в казино https://igrovyeavtomati.com.ua/freespins/. Однак, якщо у випадку грального залу, вся інформація основного офіційного ресурсу точно копіюється в дзеркалах. То в джерелах ІПСО вона кардинально відрізняється від основного сайту;

   -   звертайте увагу на заголовки: неправдиві новини мають гучні заголовки, щоб привернути увагу. Часто вони не відповідають змісту статті;

   -   знайдіть первинне джерело інформації: відсутність посилань на першоджерела свідчать про брехню;

   -   уважно огляньте фото та відео, що супроводжують матеріал: неправдиві новини підкріплюються маніпулятивними зображеннями або відеороликами, з інформацією, вирваною з контексту.

   -   здійснюйте критичний аналіз: звертайте увагу, якщо матеріал базується на банальних теоріях та припущеннях або автор намагається передати свою думку як факт;

   -   приділіть увагу балансу позицій: відсутність різних точок зору є ознакою неправдивої новини. У достовірних джерелах використовуються кілька джерел для підтвердження інформації.

Варто звертати увагу на найменші деталі, щоб не стати жертвою інформаційного протистояння.

Чому люди вірять неправдивим фактам

Чому люди вірять неправдивим фактам


Механізми, котрі змушують людей вірити:

   -   Привабливість історій: читачі відчувають близькість до історій. Автори використовуються у свою користь сприйнятливість і чуйність аудиторії, створюючи захоплюючі наративи. Мозок швидко з'єднує відомі факти з невідомими, не звертаючи уваги на неправдивість інформації;

   -   емоційний вплив: емоції людини часто переважають над раціональністю. Створюється текст, котрий звертається до почуттів, уподобань і переконань. Якщо інформація викликає дуже сильні емоції, люди схильні приймати її за правдиву, не перевіряючи факти;

   -   фільтрація контенту: аудиторія часто споживає вже відфільтрований алгоритмами пошуковиків і соцмереж контент. Алгоритми враховують попередні перегляди користувачів і пропонують їм схожу інформацію. Це сприяє поширенню фейкових новин.

В цифровому світі варто звертати увагу на все та критично мислити.

Статья защищена законом об авторских и смежных правах. При использовании и перепечатке материала активная ссылка на портал о здоровом образе жизни hnb.com.ua обязательна!


Отзывы и комментарии (0)
Добавить комментарий
Интересно про здоровье:
© 2008-2024 Все права охраняются законодательством Украины. Использование материалов HnB.com.ua разрешается при условии размещения ссылки (для интернет-изданий гиперссылка, не закрытая для индексации поисковыми системами) на HnB.com.ua.