Інформаційно-психологічна операція (ІПСО) – стратегічно сплановані заходи, основне завдання яких вплинути на емоції, думки, погляди та дії іноземної аудиторії.
Ці заходи проводяться в рамках психологічного протистояння. Активно використовується пропаганда та різноманітні інформаційні засоби для впливу на цільову групу.
Способи розпізнавання
Прості поради, які можуть допомогти людині впізнати спотворення інформації та брехню:
- Подивіться на URL-адресу: інформація розповсюджуються через копії відомих сайтів. Вони можуть мати схожу адресу, але з кількома літерами відмінності. Це свого роду дзеркало, яке часто можна побачити в казино https://igrovyeavtomati.com.ua/freespins/. Однак, якщо у випадку грального залу, вся інформація основного офіційного ресурсу точно копіюється в дзеркалах. То в джерелах ІПСО вона кардинально відрізняється від основного сайту;
- звертайте увагу на заголовки: неправдиві новини мають гучні заголовки, щоб привернути увагу. Часто вони не відповідають змісту статті;
- знайдіть первинне джерело інформації: відсутність посилань на першоджерела свідчать про брехню;
- уважно огляньте фото та відео, що супроводжують матеріал: неправдиві новини підкріплюються маніпулятивними зображеннями або відеороликами, з інформацією, вирваною з контексту.
- здійснюйте критичний аналіз: звертайте увагу, якщо матеріал базується на банальних теоріях та припущеннях або автор намагається передати свою думку як факт;
- приділіть увагу балансу позицій: відсутність різних точок зору є ознакою неправдивої новини. У достовірних джерелах використовуються кілька джерел для підтвердження інформації.
Варто звертати увагу на найменші деталі, щоб не стати жертвою інформаційного протистояння.
Чому люди вірять неправдивим фактам
Механізми, котрі змушують людей вірити:
- Привабливість історій: читачі відчувають близькість до історій. Автори використовуються у свою користь сприйнятливість і чуйність аудиторії, створюючи захоплюючі наративи. Мозок швидко з'єднує відомі факти з невідомими, не звертаючи уваги на неправдивість інформації;
- емоційний вплив: емоції людини часто переважають над раціональністю. Створюється текст, котрий звертається до почуттів, уподобань і переконань. Якщо інформація викликає дуже сильні емоції, люди схильні приймати її за правдиву, не перевіряючи факти;
- фільтрація контенту: аудиторія часто споживає вже відфільтрований алгоритмами пошуковиків і соцмереж контент. Алгоритми враховують попередні перегляди користувачів і пропонують їм схожу інформацію. Це сприяє поширенню фейкових новин.
В цифровому світі варто звертати увагу на все та критично мислити.
Статья защищена законом об авторских и смежных правах. При использовании и перепечатке материала активная ссылка на портал о здоровом образе жизни hnb.com.ua обязательна!